torsdag 4. juni 2009

Introduksjon + Hallusinasjon

Hei.

Har egentlig aldri skrevet noe blogg før, men har bestemt meg for å prøve.

Kan vel starte med en introduksjon av hvem jeg er? Jeg heter Anders, er 19 år og går nå de siste ukene som gjenstår av VGS. Jeg har spilt trommer i 9 år og er ekstremt musikkinteressert. Jeg hører mest på black/death/grind, men kan høre på alt mulig rart.

OK. Med den kjipe introen ute av veien kan jeg komme til det jeg ville skrive om.
I natt hallisunerte jeg. Sånn ordentlig. Og det var noe av det skumleste jeg noensinne har opplevd. Jeg sovnet rundt 01:30, med begge vinduene på vidt gap. Før jeg sovnet hørte jeg at døren ble åpnet av gjennomtrekk, men orket ikke å gjøre noe med det. TV'en som står rett foran sengen har et sånt jævlig irriterende blått lys når den står på standbymode, men jeg orket ikke å gjøre noe med det. I tillegg har jeg sånne forheng foran sengen, som jeg kan trekke for. Og så kan ingen se inn. Nå var det sånn at jeg kunne se ut i rommet gjennom en sprekk i forhenget, men jeg orket ikke å trekke det for.

Så jeg sovnet.

Jeg drømte at jeg satt hos naboen min. Jeg husker det veldig godt. Hun sa at hun måtte komme seg av gårde, og gikk.

Da smalt det i døren på rommet mitt. Jeg åpnet øynene, og ble blendet av lyset fra tven. Jeg så ut igjennom sprekken i forhenget og frøs til is. Jeg ble helt kald i hele kroppen. Det var en skikkelse som nettopp hadde kommet inn på rommet, og lukket døren bak seg. Det så ut som en mann, som var veldig høy med bustete hår. Først så tenkte jeg at det var pappa, men det kunne det ikke være, for han var jo ikke høyere enn døren til rommet. Så skimtet jeg noe av ansiktet. Og fikk panikk. Jeg begynte nesten å gråte. Jeg så at skikkelsen beveget seg veldig sakte inn i det ene hjørnet i rommet mitt, og ble stående der. Og jeg sverger på at jeg kunne høre han/det puste. Jeg kunne se tennene hans og noe av øynene. Jeg begynte å skjelve i armene og bena, uten å kunne kontrollere det. Og så løftet skikkelsen armene mot brystet, som om han holdt noe i hendene. Jeg knep igjen øynene og trakk bort forhenget, og da var det ingenting der.

Jeg var så redd at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg har aldri opplevd noe lignende. Det verste var at jeg følte at noe var der. Man vet når man er alene, og når noen andre er der. Jeg var helt sikker på at en to meter høy jævel stod i det ene hjørnet av rommet mitt, og det er noe av det skumleste jeg noensinne har opplevd.
Jeg forsøkte å sove etter det, men klarte ikke å roe meg ned, eller forklare for meg selv hva jeg nettopp hadde sett. Det mest rasjonelle jeg kom til var at døren ble åpnet og lukket av gjennomtrekk, og siden jeg våknet rett ut av drømmen så hallisunerte jeg.

Men det var fortsatt helt jævlig.

Jeg fant et veldig passende bilde som jeg har redigert litt, for å illustrere.

Hvis du hadde sett dette inne på rommet ditt, klokken 02:00, hadde ikke du også blitt redd?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar